Loading color scheme

Klasy piąte w Kozłówce i Firleju

2022_06_firlej_4

W dniach 9-10 czerwca 2022 roku uczniowie wszystkich klas piątych naszej szkoły pojechali na dwudniową wycieczkę do Kozłówki i nad jezioro Firlej.

O godzinie 9:30 odbyła się zbiórka. Wyruszyliśmy piętnaście minut później. Pierwszym punktem naszej eskapady było zwiedzanie okazałego pałacyku Zamoyskich w Kozłówce, który aktualnie stanowi przepiękne muzeum. Dawniej mieszkała tam liczna rodzina Zamoyskich. Przed wejściem znajduje się drzewo genealogiczne tej rodziny i sięga ono aż do początków średniowiecza. Podzieleni na dwie grupy zwiedziliśmy cały kompleks pałacowo-parkowy, czyli powozownię, kapliczkę, a także park i Galerię Sztuki Socrealizmu.

Następnie wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy na obiad do restauracji Imperium. Każdy jadł to, na co miał ochotę!

Od 15:00 do 16:00 kwaterowaliśmy się w małych, czteroosobowych domkach nad jeziorem Firlej. Po rozpakowaniu bagaży nadszedł upragniony czas zabaw na plaży i pływania w jeziorze. Najpierw do wody weszli nauczyciele, którzy stali się umowną granicą kąpieliska.

Osoby chętne mogły pójść z naszymi Paniami wychowawczyniami na spacer promenadą wokół jeziora. Podczas wędrówki grupa, choć niezbyt duża, rozciągała się na ogromną odległość. Oczywiście, że zjedliśmy pyszne lody!

Kiedy już wróciliśmy do naszych domków, okazało się, że podczas naszej nieobecności Panowie od wychowania fizycznego urządzili ognisko, które tuż po zmroku wyglądało bardzo efektownie, długo się paliło, ale niestety nikt nie zobaczył, jak gaśnie, ponieważ trzeba było iść do swoich łóżek, mimo iż cisza nocna była dopiero od 22:00.

Następny dzień upłynął nam pod znakiem aktywności ruchowej i zabaw na świeżym powietrzu -  w wodzie i na plaży. Atrakcją była możliwość wypożyczenia gokartów.

Czas spędzony z dala od ławek szkolnych zaskakiwał nas ogromną ilością niespodzianek. Pogoda dopisała, słońce świeciło wyjątkowo jasno, więc wróciliśmy bardzo opaleni. Już czekamy na następną wycieczkę...